fbpx

Rummikub Twist 3W1

  • Witajcie w przewodniku po Rummikub Twist, jednej z najbardziej ekscytujących wersji gry Rummikub!  W tym filmie pokażemy krok po kroku, jak rozgrywać partie, na co zwracać uwagę, oraz jak wykorzystywać specjalne „Jokery”, które zmieniają zasady gry i dodają jeszcze więcej emocji! 😄
  • Jokery są cztery (po dwa z każdego rodzaju):
    1. Joker zwykły (kolor czerwony) – zastępuje dowolną liczbę
    2. Joker zmiany koloru (kolor czarny) – zastępuje dowolną liczbę i wymusza zmianę koloru (tzn. po lewej i po prawej stronie tego jokera muszą być dwa różna kolory). Może być wykorzystywany jedynie w sekwensach (seriach) – nie można go wykorzystać w grupach np. uzupełnić nim dwie trójki.
    3. Joker podwójny (niebieski) – zastępuje dwie dowolne liczby
    4. Joker lustrzany (żółty) – zastępuje jedną liczbę a ponadto po lewej i po prawej stronie musi być „lustrzane odbicie”. Np. w sekwencji 2-3-joker-3-2 zastępuje 4. Idealny jeśli masz dużo dublujących się liczb, ale generalnie najtrudniejszy w użyciu.

Podwójny Joker – kolor niebieski

  • Podczas otwarcia Joker Specjalny przyjmuje wartość kostek, które zastępuje. Uwaga: wartość Jokera Lustrzanego wynosi zero.
    Na przykład: Seria – 2 – Podwójny Joker -5. Podwójny Joker zastępuje 3 i 4. Przy pierwszym wyłożeniu, kostka ta otrzymuje wartość obu liczb,
    które zastępuje (w tym wypadku suma wartości 3 i 4 czyli 7). Grupa- Niebieska 3 – Czerwona 3 – Podwójny Joker. Podwójny Joker
    zastępuje Żółtą 3 i Czarna 3.
  • Podwójny Joker może być zastąpiony zarówno poprzez obie kostki, którym odpowiada
    w zestawie lub poprzez manipulację zestawem w celu uwolnienia Jokera.
  • Kostka z Podwójnym Jokerem może być wykorzystana w każdym miejscu serii; jako pierwsza,
    środkowa lub końcowa kostka.
  • Podwójny Joker nie może być wykorzystany przed kostką 2 lub po kostce 12 (Tylko 1 może
    znaleźć się przed 2 i tylko 13 może znaleźć się po 12).

Joker Zmiany koloru – kolor czarny

  • Joker Zmiany koloru wykorzystywany jest jedynie w seriach i używany jest do utworzenia zestawu w dwóch kolorach. Joker zmiany koloru może być ułożony na poczatku lub na końcu serii.
  • Podczas korzystania z Jokera Zmiany Koloru w seriach, kostki znajdujące się przed jokerem muszą być innego koloru niż kostki umieszczane po nim.
  • Joker Zmiany koloru może być wykorzystany na końcu serii, jednak kostki wyłożone po nim muszą być w innym kolorze.
  • Joker Zmiany Koloru przyjmuje wartość liczby, którą zastępuje w serii.

Lustrzany Joker – kolor żółty

  • Joker Lustrzany wykorzystywany jest do tworzenia serii lustrzanych zarówno w seriach jak i w grupach.
  • Każdą liczbę dołożoną po jednej stronie, należy również dołożyć po drugiej stronie Jokera.
  • Joker Lustrzany odpowiada wartości liczby na środku. Joker Lustrzany ma wartość zero.
  • Do zestawu można odejmować lub dokładać kości, jednak ten Joker Specjalny musi być wykorzystany wyłącznie jako Joker Lustrzany.
  • Joker Lustrzany nie może być zastąpiony żadną kostką. Można go uwolnić jedynie rozbijając
    układ.
  • Jest doskonałym narzędziem do gry podwójnymi kostkami.

Pozostałe produkty Rummikub