Cel Innowacji
Stworzenie Szkolnego Klubu Rummikub w celu rozwijania umiejętności matematycznych, logicznego myślenia oraz współpracy w grupie wśród uczniów szkoły podstawowej.
Grupa docelowa
Uczniowie szkoły podstawowej od klasy 4 do 8.
Opiekunowie
Nauczyciele matematyki, informatyki, wychowawcy, nauczyciel wychowania fizycznego, pedagog szkolny.
Czas trwania
Cały rok szkolny z możliwością kontynuacji w kolejnych latach.
Etapy realizacji
1. Faza przygotowawcza (pierwsza połowa września)
- Zgoda i wsparcie ze strony dyrekcji.
- Rekrutacja opiekunów klubu.
- Zorganizowanie spotkania informacyjnego dla uczniów i rodziców (zebrania z rodzicami).
- Przygotowanie ulotek informacyjnych dla rodziców o Szkolnym Klubie Rummikub.
2. Faza organizacyjna (druga połowa września)
- Zapisy do klubu.
- Zakup lub pozyskanie zestawów do gry Rummikub.
- Ustalenie harmonogramu spotkań (np. raz w tygodniu po lekcjach).
3. Faza wdrożeniowa (październik- grudzień)
- Pierwsze spotkania klubu.
- Wprowadzenie do zasad gry.
- Organizacja wewnętrznych mini-turniejów.
4. Faza rozwoju (styczeń – marzec)
- Organizacja Szkolnej ligi Rummikub.
- Zajęcia ze strategii gry.
- Współpraca z lokalnymi organizacjami i sponsorami.
5. Faza kulminacyjna (kwiecień – czerwiec)
- Finał Szkolnej ligi Rummikub.
- Turniej szkolny z udziałem rodziców i nauczycieli.
- Wyłonienie i nagrodzenie najlepszych graczy.
6. Faza podsumowania (czerwiec)
- Podsumowanie roku w klubie.
- Wręczenie dyplomów i nagród.
- Planowanie działań na kolejny rok szkolny.
Metody i formy pracy
- Gry i zabawy dydaktyczne.
- Turnieje i ligi.
- Warsztaty i szkolenia.
- Dyskusje i analizy gier.
Środki i materiały
- Zestawy do gry Rummikub.
- Tablice wyników.
- Dyplomy i nagrody dla uczestników.
- Materiały promocyjne (plakaty, ulotki).
Sposoby oceny efektów innowacji
- Ankieta ewaluacyjna wśród uczestników i opiekunów.
- Analiza wyników w turniejach i ligach.
- Obserwacja postępów w umiejętnościach matematycznych i społecznych uczestników.